Gammera the Invincible (1966)

Alternatieve titel: Gammera

Sciencefiction

geregisseerd door Sandy Howard en Noriaki Yuasa
met Albert Dekker, Brian Donlevy en Diane Findlay

Enkele atoombommen ontploffen wanneer een Sovjet-straaljager wordt neergehaald in het Noordpoolgebied. Hierdoor ontwaakt het schildpadmonster Gammera uit zijn winterslaap. Hij rukt op naar Tokio en vernietigt alles in zijn pad. Het leger en allerlei wetenschappers haasten zich naar de plaats des onheils om Gammera te stoppen voordat hij de hele hoofdstad vernield.

veron35
Weer een grappig filmpje uit de 50 SF classic box. Allemaal heel goedkoop en zeker niet echt slecht. Een van de betere films uit de box.

Dikke 2,5*

avatar van wendyvortex
Atoomontploffing haalt giga-schildpad met straalaandrijving uit z'n winterslaap.
Schildpad gaat a la Godzilla weer eens even Japan slopen.
Lijkt een soort van cheapo-variant op de Godzilla-films en de vernielde schaalmodellen lijken iets minder spectaculair dan bij die serie, daarnaast nog eens zw/w en nogal veel gepraat.
Maar Gammera zelf is dan wel weer de meest geweldige monster-schildpad die we ooit zagen in een film (en bovendien lief voor kinderen).
"Plan Z" is overigens geweldig ... die had zelfs ik nog niet kunnen bedenken.