Amber's Story (2006)

geregisseerd door Keoni Waxman
met Elisabeth Röhm, Sophie Hough en Jodelle Ferland

Amber Hagerman en Nichole Taylor Timmons zijn twee meiden die door hun lot voor altijd verbonden zullen zijn aan het nationaal bewustzijn van de Amerikaanse natie. In 1996 wordt Amber ontvoerd. Vier dagen later wordt zij teruggevonden; ze is op brute wijze vermoord. Haar moeder, Donna Norris, herpakt zich zo goed en zo kwaad als het gaat. Ze besluit zich in te zetten voor de oprichting van Amber Alert, een lokaal alarmsysteem dat uitsluitend ingezet wordt om bij te dragen aan de bevrijding van ontvoerde kinderen. Het gaat daarbij vooral om de eerste paar uur na hun verdwijing, voordat de risico's op verwondingen of de dood te hoog worden. In 2002 wordt Nichole even na middernacht ontvoerd uit haar slaapkamer in Riverside, Californie. een regionaal Amber Alert wordt zo snel mogelijk uitgezonden...

avatar van xenne
Elisabeth Röhm, toch wel een natuurlijk schoonheid, in deze film komt dat goed tot uiting. dit brave filmpje geeft voor de rest weinig om het lijf, toch wel iets te oppervlakkig. maar ik weet nu toch wat een Amber Alert is, en van waar het zijn oorsprong kent ... onderhoudend genoeg voor een 2½

Beetje slap waargebeurd verhaal.
Het is allemaal net te dramatisch in beeld gebracht met net iets teveel sentiment.
Bovendien is de ontvoering van een kind door een bejaarde man wel zo ongeloofwaardig neergezet dat men ondanks het zware en beladen thema van de film knullig en bijna lachwekkend overkomt.

kga em straks kyke!

Dramatisch en waar gebeurd, daarom wel een interessante film.
Maar de ganse opzet van de film, zowel scenario, regie als vertolkingen zijn ondermaats, en dat is wel spijtig voor een thema als dit.
Toch wel lovenswaardig dat men hierover een film heeft willen maken, want het is wel degelijk nuttig geweest wat de moeder van het vermoorde meisje heeft verwezenlijkt.