The Christmas Blessing (2005)

Alternatieve titel: Miracle of the Heart

Verenigde Staten / Canada
Drama / Familie

geregisseerd door Karen Arthur
met Neil Patrick Harris, Rebecca Gayheart en Angus T. Jones

Dokter Nathan Andrews heeft het moeilijk nadat hij een tienerjongen verloren heeft op de operatietafel. Hij vertrekt naar zijn geboortedorp voor de feestdagen maar wordt zo weer herinnerd aan het overlijden van zijn moeder op kerstavond, nu 18 jaar geleden. Zijn vader maakt het er niet makkelijker op door te doen of ze nooit bestaan heeft. Nathan besluit om langer te blijven en neemt een positie aan als coach op de lokale basisschool.

Opvolger van The Christmas Shoes. Mooi gedaan, boek is beter. Maar dat is met heel veel films Toch wel een aanrader, zeker als je deel een hebt gezien.

avatar van Norma
Wie bij The Christmas Shoes al op of over de grens van zijn/haar incasseringvermogen m.b.t. mierzoet sentiment zat kan The Christmas Blessing maar beter skippen.

Er zijn volgens mij maar weinig films die zo schaamteloos een portie ellende uit de hoge hoed toveren om zo makkelijk te kunnen scoren als deze opvolger van een film die daar toch ook al niet bepaald vies van was. Brrr.