Taxi No. 9211 (2006)

India
Komedie / Drama

geregisseerd door Milan Luthria
met Nana Patekar, John Abraham en Sonali Kulkarni

Raghav Shastri is een beetje gestoorde, licht geïrriteerde taxichauffeur. Op een dag komt geheel toevallig de eigenwijse miljonairszoon Jai in zijn taxi zitten. Raghav heeft geld nodig; Jai bij de rechtbank bewijzen dat hij de erfgenaam is van zijn vader waardoor hij recht heeft op zijn geld. Er is echter één probleem, de rit...

avatar van Social-Mask
Was erg benieuwd naar deze film. Helaas was hij niet zoals ik me voorstelde, en viel een beetje tegen.

De eerste 30 minuten zijn fantastisch! Heerlijk snel, leuk en komisch in beeld gebracht, geinige botsing tussen de karakters van beide hoofdpersonen..top dus. Daarna wordt het eigenlijk een uur lang elkaar-dwars-lopen film. Een aantal sterke momenten zoals Nana met zijn zoon. Ik vond het zeker niet slecht of matig, maar ik had echt gehoopt op dezelfde beleving als de eerste 30 minuten. Ik had trouwens nooit gedacht dat Nana dat testament niet had verscheurd. Dat kwam toch wel aan als een verrassing. Maar wat John dan op het einde doet...dat testament verscheuren vond ik iets te moralistisch.

3,5*, erg vermakelijke en leuke film. Alleen ik had het idee dat de hele film zich afspeelt in de taxi.