• 10.588 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Anurag Kashyap

Met onder meer: Rahul Bhat, Abir Goswami en Ronit Roy

Gesproken taal: Hindi

Plot Ugly

Bose, een commissaris van politie, is een rechtlijnige professional met een recht-door-zee-mentaliteit. Echter, in de relatie met zijn vrouw Shalini zijn de lijnen een beetje wazig. Shalini is een klinische, depressieve vrouw met een alcoholprobleem. Ze was eerst getrouwd met de acteur Rahul waar ze ook een dochter mee heeft, Kali. Wanneer op een zaterdag Rahul zijn kind heeft laat hij haar in de auto achter om zijn vrienden te ontmoeten. Maar dan raakt Kali vermist...

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Malick

Malick

Ah, fijn DVD-nieuws.

gauke

Een smerige, duistere misdaadthriller, vol vreselijke mensen, frustratie, geweld, hebzucht en corruptie, over de werkwijze van de politie bij de kidnapping van een klein meisje. Het verhaal was gesitueerd in de straten van de meest chaotische en armste wijken van Mumbai. De film was goed, maar visueel vond ik het niet bepaald geweldig. De soundtrack klonk rauw en opvliegend. Met meer dan twee uur speeltijd duurde deze productie ook te lang.

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2073 berichten

Film is spannend en je wordt als kijker steeds op het verkeerde been gezet. Die verwarring loopt echter uit de hand, de onwaarschijnlijkheid begint het te winnen en je houdt uiteindelijk niets over. Gemiste kans.

avatar van Zeriel

Zeriel

Ik vond het een nogal vermoeiende B-film met te lange ongrappige praatscenes, lachwekkende achtervolgingen, niet serieus te nemen karakters matig camerawerk en een rommelig script.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Ondergewaardeerd!

Na er eigenlijk al bijna mee gestopt te zijn om verder te zoeken naar Indiase films/ontdekkingen, (interessante titel op Moviemeter via de zoekmachine, controle op Youtube om te kijken of er een beetje kwaliteit in zit en geen zoete musical meuk, wat altijd wel ter sprake kwam) werd ik dit jaar nog verrast door de artistieke Gandu, en dacht dat dat nog een van de zeldzaamste Indiaase film was die gewoon aan alle kanten is gelukt. Fout: mijn oog viel op Ugly in Concerto, waarbij ik het al niet kon laten om er 15 euro voor neer te leggen... en nog steeds geen spijt van... India schijnt toch nog wel zo zijn talenten te hebben in de "grootste filmindustrie van de wereld, wat enkel bestaat uit die tergende Bollywood-meuk".

Want wat we hier voorgeschoteld krijgen: een Social-drama overgoten met een fier cyberthriller-sausje met wat gangster/politiefilm-kruiden dat plaatsvind in de smerige uithoeken van Bombay, dat echt aan alle kanten loopt als een tiet en je ook bijna iedere 10 minuten op het verkeerde been zet of je in de personage doet vergissen. Je kan hier echt niemand vertrouwen en alles is zo corrupt als wat en je zou je haast afvragen: is er nou ook wel eens iemand die niet bot en cynisch doet, tjonge jonge jonge. De hopeloosheid zit hier ook in alle hoeken en het plot die stuitert ook alle kanten op. Op eerste gezicht nemen we een kijk in het leven van de suïcidale verwaarloosde Shalini, die er elke keer niet aan toekomt om een kogel door haar hoofd te jagen met de dienstpistool van haar man Bose, waar ze van gescheiden is, en de reden is in eerste instantie ook niet onbegrijpelijk, want wat is die Bose toch een asociale arrogante klootzak, die pronkt met zijn rijkdom en roem in de filmindustrie en hun dochtertjelief lijkt nog wel eens de enige te zijn die een beetje verstand heeft, of toch niet? In ongenoegen laat Bose haar dochtertje achter in de auto omdat hij even iets moest regelen voor de aankomende film bij zijn compaan Rahul, waarbij je ook al heel snel kan invullen hoe zijn dochter is verdwenen, en inderdaad! Of toch niet? Of toch weer wel? En hierin blijft de film lekker pendelen en is alles nog duisterder dan je zou denken, en ondertussen ook de keiharde realiteit van misleiding en corruptie waar je je als kijker ook nog wel eens de draad in kan verliezen.

De 128 minuten gingen hier lekker soepel voorbij en als kijker werd ik erg verrast door deze prent, met onderwerpen die iets te schokkend zijn, maar ondertussen de realiteit, en ondertussen valt er ook genoeg te lachen met al die gestoorde, obsessieve en cynische mensen; voornamelijk die scene op dat politiebureau, waar Bose en Rahul aan de commissaris moeten uitleggen hoe een camera van een Iphone werkt. Iphones en andere moderne technologie krijgen hier ook een ruime aandacht en het is best wel indrukwekkend dat er een film uit India komt die laat zien, en haast bijna reclame maakt over hoe handig die toestelletjes wel niet zijn voor het plannen/oplossen van een misdaad. Ook zitten er enkele fraaie actiescene's in, en het wordt hier en daar zelfs een beetje Tarantinoësk. De broeierige plakkerige beelden van Bombay, inclusief een paar toffe skyline shots zijn ook ruimschots en erg verbluffend en de soundtrack is ook prachtig en vaak erg toepasselijk. De enkele Bollywoodmomentjes die worden gebruikt bestaat slechts uit een Bollywood-musical met seksueel getinte teksten, die misschien nog tergender is dan een random musical , en ook die ubervette-scene met die gast en het briefgeld.

Het einde was schokkend.

Ja, erg toffe filmervaring uit India waar er echt veel meer van mag komen om eens een spiegelbeeld te vormen tegen al die tandverwoestende troep uit de Bollywood-scene. De film komt overigens pas over 4 dagen in India uit... dat ze er moeilijk over doen en voornamelijk over het censuur zegt toch weer genoeg dat het totaal geen creatieve mensen zijn.

Maar eens meer van deze regisseur gaan opsnorren.

avatar van Decec

Decec

Een goede thriller/misdaad/drama/mysterie film...

Prima verhaal...

Een waargebeurd verhaal...

Prima acteerwerk...

Prima kwaliteit breedbeeld

(geen HD aanwezig)...

Redelijk geluid

(geen Dolby Digital aanwezig)...

avatar van Movsin

Movsin

Komt op 5 en 8 augustus 2016 op Sundance TV Channel.

avatar van Movsin

Movsin

Harde, sfeervolle film waarbij we te zien krijgen hoe politiewerk, door eigen schuld en door familiale betrokkenheid en vetes uit het verleden, volledig in de war geraakt en uiteindelijk tot niets leidt.
Bovendien worden politie-apparaat en samenleving in de film niet bepaald in een sereen daglicht geplaatst. Typerend in dit verband is bijvoorbeeld [de hilarische scène waarbij politiebeambten bij een ondervraging zich niet ontfermen over de aangifte van de verdwijning maar het de betrokkenen werkelijk onmogelijk maken en gewild (steekpenningen ?) afdwalen naar pietluttigheden.

Toch wel een bijzondere manier van filmen, die de volle aandacht vraagt in dit "lelijk" verhaal.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Met de neus naast de feiten

Vond dit meer een drama dan een thriller, maar dan wel gitzwart gekleurd. Een vrij klassiek kidnapping-verhaal wordt alsmaar ingewikkelder om op te lossen, naarmate hebzucht, familiale spanningen roet in het eten gooien van het onderzoek. Dit had een grandioze film kunnen zijn, maar het is deels uitgedraaid op langdradigheid en een rommelige vertelling. Een half uur korter en wat minder hooi op de vork hadden het voor mij afgewerkt. Zeker het onnozel subplot over die pesterijen uit het verleden . Nergens voor nodig. Een handvol van de situaties uit deze film waren zelfs voldoende geweest (bvb één valse losgeldvraag in plaats van twee ). Eindigt wel sterk. Voor mij een gemiste kans.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Een tegenvaller. Het is alsof je het ingewikkelde plot hebt van een ingenieuze thriller maar zonder de suspense of logische karakteropbouw ervan. De spaarzame actiescènes zijn van een lachwekkende knulligheid. Veel van de op Tarantino lijkende, absurdistische dialogen raken 'lost in translation' met onbegrijpelijke grappen en onduidelijke verwijzingen naar Bollywood. 'Ugly' (2013) is een chaotisch rommeltje, dat maar voort blijft slepen tot een onverbiddelijke slotscène die een betere film had verdiend.

BBarbie

Harde misdaadfilm over sluimerende vetes, kwaadaardigheid en achterdocht van perverse mensen, die meer aandacht hebben voor elkaar dan voor het vinden van een ontvoerd jong meisje.
Het vernuftig in elkaar gedraaide script probeert je met de regelmaat van een klok op het verkeerde bent te zetten. Gewoon een spannende film, die in het middengedeelte wat inzakt. Niet te missen, de kostelijke scène helemaal in het begin op het politiebureau. Verder valt er niets te lachen, zeker niet om de ontknoping.

avatar van Baboesjka

Baboesjka

Het heeft lang geduurd voor ik mij ertoe kon zetten om deze film af te kijken. Ik kwam er moeilijk in, ik vond het verwarrend en moeilijk te volgen. Het boeide mij niet erg, ik houd niet van zoveel geweld en ik vond het soms te gespeeld. Wel vond ik het wat beter worden naarmate ik langer keek en ik vond het verhaal best spannend. Net geen voldoende. 2,5*

avatar van MarkAjx1

MarkAjx1

Dat deze zo laag gewaardeerd wordt vind ik echt opmerkelijk. Oke hij is wat grauw en vaagjes. Maar zijn dat bijna de meeste thriller/mystery's niet? Daarnaast is het af en toe nog komisch ook. Deze film kan wat mij betreft zeker tippen aan de gemiddelde films van Martin Scorsese. Film noir gehalte ligt hier ook vrij hoog. Toppertje.