• 8.260.856 stemmen

Genre: Drama / Komedie

Geregisseerd door: Kevin Connolly

Met onder meer: Lukas Haas, Erika Christensen en Giovanni Ribisi

Plot Gardener of Eden

Een jongeman die het allemaal niet meer ziet zitten redt per ongeluk een meisje dat aangevallen wordt door een verkrachter bij hem in de straat. Hij besluit dat het zijn roeping is om een hedendaagse held te zijn.

avatar van ralfsjam

ralfsjam

eindelijk eens een echte helden film!!!

prachtige film met een in mijn ogen geweldige cast. mooie koppen die een leuk verhaal vertellen. over het algemeen is dit een film over onrecht en een hopeloze oplossing. maar het is zodanig in elkaar gezet dat je zit te kijken naar een romantische drama met een vleugje helden verhaal... een iets wat zielige held, dat wel. langzamerhand glijd de film naar een geweldige laatste 3 minuten.

ik heb genoten! een 4

en wat een super vader!!!

avatar van Ragna

Ragna

Realistische heldenfilm. Geen superhero maar een held zoals je verwacht dat hij zou zijn in het echte leven. Soms zat ik daardoor tenenkrommend te kijken omdat het 'juiste pad' niet altijd de makkelijkste of de beste keuze is voor jezelf.

Vooral dat hij eeuwenlang lijkt te zoeken naar misdaad die maar niet meer op zijn pad komt terwijl het al die tijd onder zijn neus gebeurt. Hij ziet het wel maar wilt er niet direct wat aan doen.

De vader is inderdaad briljant!

avatar van 606

Giovanni en de vader van de held zijn beide zeer goed vertolkt.

Verder is de film goed maar soms wat langdradig.

3 sterren

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Ik vond het nogal een mislukt geheel. Goeie acteurs wel en een verhaal dat wel interessant lijkt, maar niet is, uiteindelijk. De mix romantiek/(strip)held-maar-niet-heus/uiteindelijke revenge twist/zwarte humor en nog wat zaken maakt het tot een allegaartje dat me maar niet kon pakken.

1,0*.

avatar van Madeliefje

Madeliefje

You wanna save someone? Save yourself, d*ck!

Apart filmpje. Iets te grote overgang van lievige scènes naar (naar mijn mening te) harde scènes, een symphatieke hoofdpersoon en een goed passend einde. Niet helemaal bevredigend, had meer uit gehaald kunnen worden maar deze film verdient meer kijkers!