For the Bible Tells Me So (2007)

Documentaire

geregisseerd door Daniel G. Karslake

Deze documentaire tracht inzicht te geven in de manier waarop religie en homoseksualiteit zich in de V.S. tot elkaar verhouden. Religieus rechts heeft haar rigide interpretatie van de Bijbel als handvat genomen om homoseksualiteit te stigmatiseren. Aan bod komen homo's, christenen en mensen bij wie zowel homoseksualiteit als religie een grote impact in hun leven hebben.

avatar van Macmanus
Boeiende docu.

Ja ik blijf het lastig vinden om voor docu's sterren te geven. Dit is gewoon een film waar je een aantal verhalen hoort over hoe er door de kerk en de religieuze ouders om wordt gegaan met homosexualiteit. Verder gewoon simpel in beeld gebracht met alleen een opvallende cartoon in het midden, Maar de inhoud vond ik best sterk verteld. Hoewel de makers duidelijk geen fan zijn van de anti-homo groep binnen de kerk (wie wel? ) en het daarom niet extreem objectief is. Is het geen aanval op het geloof opzich, maar een aanval op bepaalde groepen die de bijbel totaal verkeerd overbrengen en daardoor veel drama binnen gezinnen veroorzaken.

Film in de lijn van Jesus Camp, stuk subjectiever dat wel maar niet op een voor mij storende manier, En vooral de delen waar bepaalde passsages in historische context uitgelegd worden waren wel nteressant voor mij.

3.5 sterren.