Totò Che Visse Due Volte (1998)

Alternatieve titel: Toto Who Lived Twice

Italië
Komedie / Drama

geregisseerd door Daniele Ciprì en Franco Maresco
met Salvatore Gattuso, Marcello Miranda en Carlo Giordano

Totò Che Visse Due Volte is opgedeeld in drie episodes. In het eerste deel wordt een medaille met de afbeelding van een moeder gestolen en gebruikt als betaalmiddel. In het tweede verhaal worden graven en lijken geschonden voor primaire levensbehoeften. En in het derde en laatste verhaal zie we Totò, een oude, arrogante maffioso, die in een van mensen verlaten woestijn rondwaart temidden van dwergen en gevallen engelen.

avatar van Purmerend
Deze film is een hommage aan de films van Pier Paolo Pasolini. Alle rollen, dus ook die van vrouwen, worden gespeeld door mannen. Draaide in 1999 in Rotterdam.

Bron