Neil Young: Human Highway (1982)

Komedie / Drama

geregisseerd door Dean Stockwell en Neil Young
met Neil Young, Russ Tamblyn en Dennis Hopper

De nieuwe eigenaar van een wegrestaurantje, gelegen in een stadje dat gebouwd is rondom een voortdurende lekkende kerncentrale, is van plan om zijn nieuwe bezit in de brand te steken. Op die manier hoopt hij het verzekeringsgeld op te kunnen strijken en te vertrekken. Een serie aan vreemde figuren en bizarre gebeurtenissen weerhouden hem echter van zijn voorgenomen daad.

avatar van Roodezand
De home-video release (1995) van deze film werd begeleid door de slogan:
It's so bad, it's going to be huge
Uge is de film nooit geworden, dus is de film waarschijnlijk zo slecht nog niet! In ieder geval is het een must voor de echte Neil Young adept.

avatar van Down_By_Law
Hilarische film, en inderdaad een must-see voor fans van Neil. Alleen jammer dat die dream sequence zo lang duurde, al is die scene extra interessant voor fans: er is o.a. een versie van 'Hey Hey My My' met Devo.

Tijdens de end credits staat er "watch for Human Highway II". Jammer dat die er nooit gekomen is!

avatar van harm1985
Als film is het natuurlijk dramatisch, maar daarom niet minder grappig. Het acteerwerk is slecht, het plot is slecht, special effects (alleen al de fietsscene) slaan nergens op, en de grappen lijken voort te komen uit een paar avondjes brainstormen met een baal weed, maar daar gaat het niet om bij deze film.

Dit is een film die de Neil Young die-hard gezien moet hebben, want verstopt in deze film zit nog best interessante dingen. Devo dat Worried Man zingt, en samen met Neil Young een wel heel aparte versie van Hey Hey, My My ten gehore brengt, maar ook de de 'clip' van Going Back, met jaren 60 caleidoscoop effecten. Toch bekijk ik em minder vaak dan Journey Through the Past.