Omicidio per Appuntamento (1967)

Alternatieve titels: Date for a Murder | Agent 3S3 Setzt Alles Auf eine Karte | Rendez-vous met de Dood

Italië / West-Duitsland
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Mino Guerrini
met George Ardisson, Halina Zalewska en Hans von Borsody

Irving arriveert in Rome om zijn oude vriend Dempsey te ontmoeten, maar wanneer hij probeert hem te contacteren, wordt zijn leven bedreigd... Hij krijgt problemen met de Italiaanse overheid wanneer hij wordt gedwongen iemand te doden uit zelfverdediging. Ondertussen, vraagt een rijk persoon hem om zijn hippe, jonge dochter te beschermen. Naarmate het mysterie langzaam ontsluierd wordt, geraakt Irving steeds meer verstrengeld in een netwerk van industriële spionage, chantage en moord..

avatar van stephan73
Dit is een behoorlijk leuke misdaad-thriller van Italiaanse makelij, die de tijd waarin hij is opgenomen goed laat zien. Veel pop-art kleding en swingende clubs / muziek. Maar ook het camerawerk is goed en laat een paar originele shots zien.
Dat het verhaal niet al te origineel of bijzonder is, maakt niet zo veel uit, want het is hoe dan ook weer genieten met dit soort sixties spul!