Schwejks Flegeljahre (1963)

Alternatieve titels: Schweik's Years of Indiscretion | Trials of Private Schweik

Oostenrijk

geregisseerd door Wolfgang Liebeneiner
met Peter Alexander, Rudolf Prack en Gunther Philipp

Keurslager Frantisek Schwejk maakt zich zorgen om zijn zoon Josef, die zowel voor de slagerij als voor het leger geen interesse lijkt te hebben. Wanneer Josef in militaire dienst moet en in de kazerne moet wonen, hoeft hij nog steeds niet te exerceren. Luitenant Gustl maakt hem tot zijn bediende, waardoor Josef zijn tijd kan besteden aan kaartspelen, terwijl hij in de tussentijd het liefdesleven van zijn luitenant in goede banen leidt.