Marriage on the Rocks (1965)

geregisseerd door Jack Donohue
met Frank Sinatra, Deborah Kerr en Dean Martin

Dan Edwards (Frank Sinatra), een succesvolle reclameman, is bijna 20 jaar getrouwd met Valerie (Deborah Kerr). Zij vindt haar echtgenoot echter steeds saaier en vraagt advies bij haar advocaat Shad Nathan (John McGiver) voor een scheiding. Maar Nathan vindt zij haar huwelijk een tweede kans moet geven en adviseert Valerie om met haar man een romantische tweede huwelijksreis te maken.

Frank en gevolg.

Dat Sinatra en Martin goed op elkaar ingespeeld zijn is niet zo verwonderlijk natuurlijk. Kerr hangt er soms wat verloren tussen, maar weet haar mannetje wel te staan. Schoonmoeder Baddeley zorgt verder voor genoeg comic relief vanop de tweede rij.

Vlotte comedy die vooral het eerste uur wel weet te amuseren. Af en toe wat cynisch misschien, zeker gezien het luchtige toontje waar de film op mikt, maar maakte het alleen maar grappiger. Jammer dat de film dat sfeertje niet weet vast te houden.

Iets na halverwege (vanaf het moment dat Kerr en Martin getrouwd zijn) wordt het allemaal wat minder. Zoals bij moderne comedies wordt het dan allemaal wat dramatischer, Sinatra en Martin nemen elkaar's rol over, maar het is duidelijk dat ze zich beter voelden in de originele setup van de film.

Einde komt ook écht uit de lucht vallen. Het hele debacle wordt in hooguit 1 minuutje opgelost waarna de credits over het scherm komen gerold. Vind ik meestal niet zo erg, maar omdat het naar het einde toe niet zo komisch meer was toch niet zo heel gepast vond ik.

Toch was het eerste uur zeker zo verkeerd nog niet.

avatar van Mescaline
Wat heeft deze film toch een heerlijke sfeer! Het is een jaren 60 film maar straalt in mijn opzicht meer jaren 50 uit(in positieve zin natuurlijk)
Dat appartement van Dean Martin is in deze film echt prachtig! Ik zou er zo in willen trekken! Een droomhuis!
Het einde is een beetje snel afgewerkt maar ik stoorde mij hier eigenlijk niet zo aan.

Frank Sinatra en Dean Martin maken deze film een stuk aangenamer, echt top acteurs uit hun tijd.