Bihisht Faqat Baroi Murdagon (2006)

Alternatieve titel: To Get to Heaven First You Have to Die

Rusland / Frankrijk / Tadzjikistan / Duitsland

geregisseerd door Jamshed Usmonov
met Khurshed Golibekov, Dinara Drukarova en Maruf Pulodzoda

Na 3 maanden vruchteloos proberen gaat Kamal te rade bij een dokter; het lukt niet om zijn beeldschone bruid te ontmaagden. Geen huismiddeltjes, dokters, advies van vrienden of de stimulans van prostituees kan hem helpen. Ten einde raad trekt hij naar de grote stad, op zoek naar een meisje dat hem in staat van opwinding kan krijgen. Hij leert er het fabrieksmeisje Vera kennen en zij sleept hem mee in een trip van bloed en geweld wanneer haar gangstervriendje onverwacht wat vroeger thuiskomt.

Bizar verhaal. Nagenoeg zonder muziek en langzaam opgebouwd maar toch boeiend. Niet verveeld.