Mei Man Ren Sheng (2006)

1 stem

Singapore

geregisseerd door Colin Goh en Yen Yen Woo
met Richard Low, Alice Lim en Dick Su

Patriarch Loh Poh Huat worstelt met de kloof tussen zijn working class realiteit en zijn middle class dromen. Hij zit vast in een klein appartement, heeft bergen schulden en staat aan het eind van zijn carrière als incasseerder van kredietkaartschulden. Alle hoop is gericht op de zoon, waarvoor het gezin zich diep in de schulden stak om hem aan een buitenlandse school te laten studeren. Wanneer Loh twee miljoen dollar wint met de loterij, lijken er eindelijk betere tijden aan te breken, maar misschien is geld niet wat het gezin nodig heeft.