Que Suene la Calle (2003)

Alternatieve titel: Let the Street Be Heard

Mexico
Documentaire

geregisseerd door Itzel Martínez del Cañizo

“Que Suene la Calle” exploreert de dynamiek in de Mexicaanse grensplaats Tijuana aan de hand van tienermeiden die op straat leven. Drie jaar lang vertrouwen vier meisjes hun verhalen, wensen, ervaringen en angsten aan de camera toe. Zij hanteren daarbij zelf de camera. Zij laten zien hoe zij de realiteit ervaren. De camera registreert alledaagse taferelen, maar wordt ook als dagboek gebruikt waaraan zij hun momenten van plezier en van verdriet meedelen. De beelden van de meisjes zelf worden afgewisseld met interviews.