Säg Att Du Älskar Mig (2006)

Zweden

geregisseerd door Daniel Fridell
met Haddy Jallow, Sophie Andrén en Renaida Braun

De 15 jarige Fatou en haar vrienden Betty en Kim zijn op zoek naar de liefde, maar verwarren de liefde te zeer met seks. Na een striptease spelletje wordt Fatou verkracht. Ze ontkent daarna dat dit ooit heeft plaatsgevonden en begint er zelf in te geloven. Maar uiteindelijk komt de waarheid toch bovendrijven.

sydney
Aangrijpend drama over verkrachting en de innerlijke strijd maar ook de rechts strijd die daarop volgt. In Zweden heeft Haddy Jallow een Guldbaggen gewonnen voor beste actrice in deze film (de Zweedse gouden kalveren). Terecht overigens. Tragisch is dat vlak na deze film een van de hoofdrolspelers omkwam bij een auto-ongeluk toen hij net achttien was geworden.

Dit soort films zijn te bestellen bij Cdon.com en heeft Engelse ondertitels.

Ik vond hem erg realistisch en goed geacteerd en ik heb me geen seconde verveeld bij deze film dus een dikke voldoende! Het dezelfde rauwheid als in Britse drama's en de verkrachtingsscene was erg realistisch. Goede film.