Udon (2006)

Japan
Komedie / Drama

geregisseerd door Katsuyuki Motohiro
met Yusuke Santamaria, Manami Konishi en Tortoise Matsumoto

Een jongen raakt in een conflict met zijn vader, omdat hij geen intentie heeft om de familiezaak over te nemen, zoals van hem wordt verwacht. Nadat hij er in de grote stad niet in slaagt een succesvolle carrière op te bouwen, keert hij terug naar zijn geboorteplaats.

Reinbo
heb de eerste paar minuten gezien in het vliegtuig. Zag er wel leuk uit. Wil 'm wel eens helemaal zien

avatar van J.T.O
Houd je verwachtingen dan maar laag Ondanks dat Udon mijn favoriete voedsel is, is deze film toch erg matig. De film wil je iets meebrengen wat betreft Udon en verder is het een komedie voor heel de familie. Een film langer dan 2 uur en dat alleen over Udon blijft niet eens voor de fans interessant. Na het eerste uur had ik het wel gezien en verliest de film zijn grip op het publiek. Net als Eat Drink Man Woman zie je hoe ze scènes ze authentieke udon maken, wel leuk om te zien, maar valt snel in herhaling, al wel lijkt het mij vet om die plaats eens te zoeken en kijken of het daadwerkelijk zo goddelijk smaakt.

2,5 sterren + 0,5 ster omdat ik van Udon houd

avatar van bennie jolink
De film weet sympathie op te wekken door de leuke zoektocht naar obscure udon restaurants. Je krijgt zelf meteen de udon-kriebels! De landschappen en de mensen zijn erg mooi gefilmd, en ademen respect voor een eeuwenoude traditie.

Het "verhaal" van de film is helaas nogal sufjes, en de hoofdkarakters weten je nooit echt te raken. Er wordt teveel nadruk op het sentiment gelegd terwijl dat helemaal niet het sterke punt van de film is. De scene waarin ze gaan zingen op een leeg podium was dan ook geheel overbodig, net zoals de "captain udon" animaties. Ze leiden af van de echte sliertvormige hoofdrolspelers.

avatar van Baggerman
ik zocht udon-recepten en vind er een film over op MM? Grappig! Deze film film zou ik wel eens willen zien!