Dead Clever: The Life and Crimes of Julie Bottomley (2007)

Alternatieve titel: Dead Clever

Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Dearbhla Walsh
met Suranne Jones, Helen Baxendale en Dean Lennox Kelly

Julie ontdekt dat haar man haar bedriegt met haar zuster. Zij ensceneert de moord op zichzelf, haar man vliegt de gevangenis in en zijzelf verdwijnt. Na 10 jaar wordt zij herkend door haar vriendin Sarah. Julie begint nu het gezin van Sarah te terroriseren.

avatar van Humanspectrum
Geweldige tv- film, maar dat de film zo duidelijk is, vraag ik me af of 'ie de tweede keer nog spannend is om te zien. Maar toch: 4*, wat mij betreft.

avatar van Woutrr
Best spannend, maar dat einde trekt echt op niets (een vuurgevecht met zo'n 5tal wapens?) .. komaan, kan het nog ongeloofwaardiger?

avatar van clutch
Dat einde inderdaad ja. En hoezo heeft hij 2 guns en 2 uzi's bij. Trok in ieder geval nergens op. En ergens rammelde het volgens mij ook wel. Hoe kon die man in godsnaam uberhaupt veroordeeld zijn terwijl haar lijk nooit is gevonden?. Er was toch geen bewijs? Verder wel een aardig plot en redelijk spannend.

avatar van nightbreed
Toch een zeer vermakelijk filmpje dat zichzelf duidelijk niet serieus neemt en dat werkt erg verfrissend. Op het einde schiet de film een beetje uit de bocht door plotseling van drama/thriller in een aktie/komedie te veranderen, maar dat past wel bij het 'zichzelf niet serieus' nemen. Qua stijl heeft de film wel wat weg hebben van 'She-Devil', al mikt die film het een stuk meer op de komedie-kant. Deze film is wat dat betreft wat subtieler en stijlvoller.