Zhong Hua Wu Shu (1983)

Hongkong
Documentaire

geregisseerd door Chung Yee en Yeung Chung
met Jet Li, Liang Changxing en Yu Shaowen

Showcase documentaire die de vele vormen van kung fu als performance art toont. Naast demonstraties van de bekendere kung fu stijlen (monkey style, chicken style, drunke style) behandelt deze docu de opkomst van de toen nog erg jonge Jet Li, die het helemaal maakt als kung fu specialist.

Hier al even korte stukjes uit gezien. Lijkt vooral op een demonstratie docu, maar de zaken die te zien zijn, zijn zowel grappig als indrukwekkend. Alleen de jonge Jet Li nog niet kunnen spotten

Best aardige docu (voor martial arts fans)

Loopt zo'n beetje alle stijlen af, wat er best veel zijn. Demonstraties van de verschillende "dansen" met en zonder wapens, begeleidt door een nogal grappige commentator.

Naast de stijlen nog een overzicht van een martial arts kampioenschap en een kort focus op Jet Li.

Vooral voor zij die kunnen genieten van de lenigheid, snelheid en kracht die van martial arts uitgaat. Verder is er hier bitter weinig te zien denk ik.

avatar van BoordAppel
Erg leuk om al die stijlen voorbij te zien komen. Mantis en Drunken Boxing zijn toch wel mij favorieten denk ik. Het einde is vrij spectaculair, echt ongelofelijk knap getimed allemaal. Ik neem aan dat dat soort wedstrijden nog steeds gehouden worden. Zou wat voor Eurosport zijn om het uit te zenden.