• 11.512 nieuwsartikelen
  • 9.042.441 stemmen

Ten Little Indians (1989)

Mystery | 98 minuten

Genre: Mystery

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Alan Birkinshaw

Met onder meer: Donald Pleasence, Brenda Vaccaro en Frank Stallone

Gesproken taal: Engels

Plot Ten Little Indians

In een eenzaam huis op een eiland zijn tien mensen uitgenodigd door een gastheer die zelf niet verschijnt. Ze zijn volkomen van de bewoonde wereld afgesloten en aangewezen op elkaars gezelschap, terwijl ieder van hen steeds sterker wordt achtervolgd door de schaduwen uit het verleden. En dan wordt een van hen vermoord... En nog een. En langzamerhand wordt het leven voor hen die overblijven tot een hel.

logo tmdbimage

Ethel Mae Rodgers

Elmo Rodgers

avatar van Jordy

Jordy

de titel van het boek (Ten Little Niggers) moest blijkbaar veranderd worden?? boek vond ik erg interessant...

avatar van FisherKing

FisherKing

Ten little Niggers lig wat gevoelig in Amerika en Ten Little Indians heeft in het US-engels ongeveer dezelfde betekenis.

Boek was goed; film zeer matig.

avatar van jay73

jay73

Kijk And the there were none eens. Schijnt veel beter te zijn. Ik wil hem ook wel zien maar waar haal je zo'n film vandaan he?

avatar van Brouwer

Brouwer

is hetzelfde verhaal.

Het boek van Agatha Christie had oorspronkelijk de naam Ten little Niggers. Dit werd verandert naar Ten Little Indians en de alternatieve titel is And then there were none. Schitterend verhaal met een nog mooier einde. Wilde graag de film ervan zien, maar een goede verfilming is helaas nog niet gemaakt.

avatar van Noud

Noud

Vroeger gezien (+- 15 jaar geleden). Wat ik mij nog kon herinneren, is dat deze film toch een heel ander einde had dan het boek.
In het boek was de moordenaar toch de rechter? En staat mij bij dat een Amerikaanse man een vrouw van de dood redt.

avatar van Slater

Slater (crew films & series)

Het bovenstaande gebeurt inderdaad in deze film. Maar in het boek gaat volgens mij iedereen de pijp uit. Inclusief de rechter, die alles bekokstoofd heeft.