Hoop-La (1933)

Alternatieve titel: Hoopla

geregisseerd door Frank Lloyd
met Clara Bow, Preston Foster en Richard Cromwell

Lou is danseres bij een rondreizend circusgezelschap. Om een weddenschap te winnen verleidt ze de naïeve zoon van de circuseigenaar. Ze komt er echter achter dat ze oprecht van de jongeman houdt en zal obstakels moeten overwinnen om hun romance in stand te houden.

avatar van Dutchfan
Clara Bow is helemaal geweldig als de sexy kermisartieste Lou.
Dit was mijn eerste Clara-Bow-film en ze is echt helemaal geweldig.
Wat jammer,dat ze na deze film voorgoed stopte met filmen.

Met haar weinig verhullende danskostuum in de laatste scène van haar allerlaatste film nam Clara Bow destijds in stijl afscheid van Hollywood. Zonde, zonde. Het handvol films, dat ik het afgelopen half jaar van Bow gezien heb, heeft mij geleerd dat deze altijd energieke actrice niet alleen buitengewoon sexy was, maar ook goed kon acteren. Het hele scala van blijdschap tot verdriet, van kordaatheid tot vertwijfeling weet zij schijnbaar moeiteloos over het voetlicht te brengen, soms in een en dezelfde scene. Net als in haar voorafgaande film Call Her Savage (1932) weet Clara Bow op haar eigen aanstekelijke wijze opnieuw te overtuigen. Daarom is het zo jammer dat zij om persoonlijke redenen ervoor koos om op jonge leeftijd Hollywood de rug toe te keren.