Vinnare och Förlorare (2005)

Alternatieve titels: Elämä on I-ha-haa | Horsing Around | Winnaars en Verliezers

Finland / Zweden
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Kjell Sundvall
met Daniel Gustavsson, Märta Ferm en Frida Hallgren

Fredrik, een alleenstaande vader en jockey van beroep, is zo geobsedeerd door zijn race-paarden dat hij zich niet realiseert dat zijn 10-jarig dochtertje Magda zich ongelukkig voelt. Magda ontmoet de jongevrouw Helen, die werkt bij de lokale bingohal en ze raken bevriend. Helen op haar beurt valt voor Fredrik, die dat niet in de gaten heeft. Hij heeft wel andere dingen aan zijn hoofd, aangezien zijn stal op het punt staat failliet te geraken. Die ene race winnen, daar gaat het om in zijn leven. Of toch niet?

Ach, het is zeker ook geen slechte jeugdfilm. Alle ingredienten zijn aanwezig, er wordt leuk geacteerd en de film loopt ook best. Het is ook goed dat ie niet te lang duurt. Maar toch is het het allemaal net niet en is de film ook net iets te voorspelbaar.