Hidden Guns (1956)

1 stem

Western

geregisseerd door Albert C. Gannaway
met Bruce Bennett, Richard Arlen en John Carradine

Stragg (Bruce Bennett) is een bandiet die iedereen in de stad zoveel schrik heeft aangejaagd, dat hij kan doen en laten wat hij wil. Sheriff Ward Young (Richard Arlen) gaat daarom naar een stadje in de buurt, waar hij iemand weet die durft te getuigen tegen Stragg. Ondertussen schakelt Stragg een huurmoordenaar in om de sheriff en de getuige uit de weg te ruimen.

avatar van Brix
Maar goed dat John Carradine, Bruce Bennett en Richard Arlen wel acteurs waren.
Faron Young, de "held" in dit wegwerp westerntje van Republic Pictures was dat namelijk absoluut niet.
Hij zag er niet uit (tenminste niet als een westernheld) bewoog raar, en had een accent dat botste met dat van de overige acteurs.
Gelukkig komt hij weinig in beeld.
Helaas is dat laatste ook het geval met Angie Dickinson.

Actie is er wel genoeg, schiet-en knokpartijen zijn niet eens zo slecht in beeld gebracht, al moet je iemand die voor je neus staat niet neerschieten met een naar de bodem gerichte revolver...

De muziek ik hemeltergend.
In verhaalvorm kweelt een koortje een Faron Young-ophemelende story, die zo uit de suikerwerkfabriek van Disney had kunnen komen.
Dat is nog niet het ergste.
De achtergrondmuziek die de kijker gedurende de film op zijn trommelvliezen moet verduren is weird.
Werkt soms ook op de lachspieren.
Het lijkt daardoor of je in een verkeerde film zit.

De DVD is daarbij ook al geen aanrader (voor degene die na al het voorgaande toch nieuwsgierig geworden zou zijn)
Hij zit vol springers.
Bij de liedjes is dat een zegen, maar tijdens een vuurgevecht niet echt op zijn plaats.

Hooguit nog de moeite waard voor de schmierende John Carradine.