• 8.224.565 stemmen

Geregisseerd door: Sidney Gilliat

Met onder meer: Hayley Mills, Hywel Bennett en George Sanders

Over Endless Night

"Victim... or killer?"

Michael Rogers, een jongeman van het type 12 ambachten en 13 ongelukken, ontmoet bij een te koop staand, oud Engels landhuis een Amerikaans meisje, Ellie Thomsen. Ze leren elkaar beter kennen en besluiten dan te trouwen. Ellie blijkt schatrijk te zijn en koopt het huis en de grond waar ze Michael voor het eerst heeft gezien. Het oude huis wordt afgebroken en samen laten ze een modern droomhuis bouwen. Maar wat hebben de waarschuwingen van het vreemde, oude vrouwtje te betekenen. Verfilming van het boek 'Endless Night' van Agatha Christie.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Miss Townsend

Psychiatrist

avatar van ags50

ags50

Een van de minder bekende Agatha Christie romans (en zeker geen detective), verschenen in 1967 en dus al kort daarna verfilmd. Redelijk goed volgens het boek.

avatar van All Black

All Black

Mooie beelden, soms wat traag. De spanning wordt goed opgebouwd. De climax is een klassieker.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Jongeman trouwt met meisje dat rijke erfgename blijkt te zijn en hun hi-tech-huis op het Engelse platteland wordt plots omgeven door Amerikaanse familieleden, een helderziende en een zich permanent in het huis vestigende vriendin van zijn vrouw.

Wat steviger dan gebruikelijk bij Agatha Christie al zijn de (beschaafde) sexscenes er ondanks bezwaren van de schrijfster door de filmmakers in gestopt.

Beetje Hitchcock-achtig terrein hier, jammer genoeg met net iets te weinig full-time suspense, maar het hele plot zit wel lekker in elkaar.

avatar van henkula

henkula

Het boek heb ik niet gelezen, maar wel andere boeken. Noem het een plot, ik noem het een onverwachte wending, die bij deze film mager uit de verf komt.

avatar van Simon Smith

Simon Smith

Opvallend hoge waardering voor dit vage broddelwerk. Wat was dat speciaal voor de hoofdrolspelers ontworpen huis trouwens lelijk!

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Hier en daar een beetje een oubollige film, maar toch een fascinerend verhaal met een plottwist die ik niet zag aankomen.

Typisch Agatha Christie!

avatar van Quentin

Quentin

Poeh, die ontknoping zag ik al van mijlen ver aankomen vooral eigenlijk omdat Bennett zo'n onbetrouwbare kop heeft. Beetje flauw allemaal, ook technisch weinig indrukwekkend.