Hotel Sahara (1951)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Ken Annakin
met Yvonne De Carlo, Peter Ustinov en David Tomlinson

Tweede Wereldoorlog, Noord-Afrika: Emad is de uitbater van een exotisch, maar geïsoleerd hotel, Sahara genaamd, in een gebied dat telkens onder een andere bezetter valt. Het meeste personeel verdwijnt als er weer eens een slag is verloren, maar Emad en zijn mooie verloofde, haar moeder en bediende Yusef proberen de nieuwe bezetters iedere keer weer op hun gemak te laten voelen in het hotel. Vervelend is echter dat Emad's prachtige verloofde telkens zoveel aandacht krijgt van de militairen, of het nu Engelsen zijn of Italianen.

Dick2008
Opgenomen in de Pinewood Studios, en dat is duidelijk te zien. Nepachtergronden. Ustinov, anders dan in zijn overbekende Poirot-rol nu in een vroege komische rol. Hoop drukte maar weinig funny. 2.0