Love, Cheat & Steal (1993)

Thriller

geregisseerd door William Curran
met John Lithgow, Eric Roberts en Mädchen Amick

Paul Harrington is getrouwd met de veel jongere Lauren, niet wetend dat zij zeven jaar geleden samen haar toenmalige vriend een overval pleegde, waarna zij hem in de val liet lopen, waardoor alleen hij de gevangenis in ging. Nu komt hij vrij, vastbesloten om wraak te nemen.

avatar van Pierre1
Hmmmmm, Mädchen Amick

Vandernagel
Wat zijn mensen toch scheutig met hun commentaar. Op papier had het potentie maar de uitwerking is gewoon slecht. Matig gefilmd, slappe dialogen, slecht geacteerd, mist spanning, ... Gezien het feit dat Mädchen Amick erin speelt, zit er natuurlijk een erotisch tintje aan. Ik had eerst een krappe 2,5 sterren in gedachten maar dat is, nu ik erover nadenk, een beetje te.

2,0 sterren

avatar van Verhoeven
Het debuut van William Curran mag er wezen hij maakt op geen enkele manier enige compassie met de kijker en stapelt enorm veel filmclichés op elkaar. Het verhaal had competentie maar als het allemaal vanuit stereotypen van karakters wordt verteld houd het gewoon op. Tel daarbij ook het matige acteerwerk erbij van toch wel aardige acteurs denk bijvoorbeeld aan John Lithgow, Eric Roberts. En de regisseur lijkt niets goed te doen het mocht allemaal niet baten. Pluspuntje ik zag het einde, de plotwending, niet aankomen kwam dat omdat ik geërgerd was aan het kijken of dat het allemaal niets meer boeiden maar toch effen het einde wou meepakken. Wie zal het me zeggen?