The Hunt for the BTK Killer (2005)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Stephen Kay
met Robert Forster, Michael Michele en Maury Chaykin

Een 17 jaar durende reeks van bloedige moorden begon in 1974 in Kansas. Uit de duisternis rees een ongrijpbare sex-moordenaar die zich de BTK moordenaar (Bind-Torture-Kill: Vastbinden-Martelen-Vermoorden) noemde. De BTK moordenaar speelde met de autoriteiten door aanwijzingen en brieven achter te laten, maar hij bleef onvindbaar. Zonder enige aanleiding stopten de brute moorden en bleef het stil. Tot een lokale krantenredactie in 2004 een ijzingwekkende brief ontving: de BTK moordenaar was terug. Politiedetective Jason Madiga die al van het begin af aan achter hem aan zit, neemt ook nu weer de taak op zich om de moordenaar te ontmaskeren.

Geen bijzondere film ofzo,meer een verslag van feiten die gebeurt zijn. Maar voor mensen die geintresseert zijn in dit soort verhalen, zouden hm zeker een keer kunnen huren. Er zitten trouwens geen echt schokkende beelden in, dit ter info.

2,5 ster voor de moeite

avatar van Friday the 13 th
zwakjes.........gewoon een verslag van de feiten..........links laten liggen dus

Billy thomas Killman is his name

avatar van muze1979
Het is inderdaad geen schokkende super-spannende film. Je ziet vanaf de eerste minuut dat de dader gepakt is, de rest van de film laat de totstandkoming van de arrestatie zien. Een perfecte film voor als je nu eens geen zin hebt om 90 minuten te wachten op een spannend eindplot, maar wel een boeiende korte (82min) movie wilt zien!
3sterren

avatar van Gabyvon
Doorsnee tot zwak in werkelijk alles

jeanleeke
geen tietteuuuuuuuuuuu

Redelijk goed misdaaddrama gebaseerd op ware feiten.
Goede vertolkingen en goed verteld ook.
Hou wel van dit soort films, geen al te groot budget en toch een interessante film.

avatar van Tiany
De acteur die the BTK killer speelt is prima gekozen, maar het verhaal is bij momenten veel te langdradig. Je ziet ook weinig of niets over het leven van zijn vele slachtoffers, en hoe het allemaal gebeurd is, ik hoef geen details maar toch iets, zodat je meer duidelijkheid hebt over het hele gebeuren.