Behind the Mask (1932)

Horror / Mystery

geregisseerd door John Francis Dillon
met Jack Holt, Constance Cummings en Boris Karloff

Jack Hart (Jack Holt) werkt als federale agent en krijgt een klus om te infiltreren bij de geheimzinnige Mr. X., die een grote drugssmokkelbende leidt. Niemand kent Mr. X zelfs zijn eigen handlangers niet. Hij runt een fictief ziekenhuis als dekmantel en de slachtoffers die op de operatietafel overlijden worden rijkelijk gevuld met drugs. De drugsgevulde lijken worden dan op een begraafplaats begraven. En nu is voor Jack Holt de taak om Mr. X en zijn praktijken op te doeken.

avatar van alexspyforever
In de jaren 30 werd de geluidsfilm standaard. Het voordeel daarvan was geen bordjes die het beeld konden onderbreken, het nadeel is dat er soms meer dialoog kwam dan nodig hetgeen ten koste ging van de actie. ook dit is er zo eentje. Ondanks de aanwezigheid van Boris Karloff en de korte speelduur was het best een taaie zit. Misdaadverhaaltje over een dokter die zijn hospitaal en praktijk gebruikt om drugs te verhandelen. Ik kon er niks mee.