Taxi, un Encuentro (2001)

Alternatieve titel: Taxi, an Encouter

1 stem

Argentinië

geregisseerd door Gabriela David
met Diego Peretti, Josefina Viton en Miguel Guerberof

Een jonge man in Buenos Aires voorziet in zijn levensonderhoud door taxi's te stelen en ze door te verkopen aan een louche autohandelaar. Maar voordat hij de auto's aflevert, mag hij graag even voor taxichauffeur spelen; niet alleen om nog een paar pesos extra te verdienen, maar vooral om wat aanspraak te hebben, een kletspraatje te kunnen maken met zijn passagiers, hoewel de meesten zwijgend op de achterbank zitten.

avatar van Purmerend
Met soms zeer langdurige shots en weinig dialoog gebruikt David vooral de lichaamstaal van haar personages om hun emoties, tweestrijd en twijfels tot uitdrukking te brengen.

Bron: cinema.nl