Yi Shen Yi Gui (2005)

China
Horror

geregisseerd door Herman Yau
met Barbie Hsu, Ye Liu en Yilin Zhan

Samen met haar dochtertje Nini gaat Lin op de vlucht voor haar gewelddadige echtgenoot. Tot haar verbazing vindt ze een ruim appartement voor een merkwaardig lage huur. De dag van de verhuis ontmoet ze haar buurvrouw in de lift, die grote ogen opzet als Lin vertelt waar ze gaat wonen. Op weg naar school met Nini, komt ze Fang tegen, haar overbuurman. Fang is niet alleen vriendelijk en zorgzaam, hij kan ook toveren door een echte bloem uit een muurschildering te plukken. Dan beginnen er vreemde dingen te gebeuren. Lin hoort voortdurend iemand zuchten. En ze ziet vaak hoe Nini in zichzelf zit te praten, alsof ze een ingebeeld vriendje heeft. Op een nacht wordt ze wakker en ziet ze een langharige vrouw in een zwarte jurk. De verschijning vertelt haar dat ze hetzelfde verschrikkelijke lot zal ondergaan als zij en haar dochter.