Midare Karakuri (1979)

Alternatieve titels: Murders in the Doll House | Crazy Doll Trick | Random Mechanism

1 stem

Japan
Mystery / Misdaad

geregisseerd door Susumu Kodama
met Yûsaku Matsuda, Hirako Shiro en Kunie Tanaka

Toshio Katsu is een 25-jarige drop-out die geld probeert te verdienen met het gokken op wielerwedstrijden. Nadat hij een flinke uitbetaling misloopt door het retourneren van zijn ticket, besluit hij zijn leven te verbeteren. Hij gaat op sollicitatie bij het privé-detectivebureau van Maiko Udai en wordt meteen aangenomen. Al snel volgt de eerste klus: de baas van een speelgoedfabrikant heeft het bureau gevraagd Tomohiro, die aan het hoofd van de productie van het bedrijf staat, in de gaten te houden.