Beynelmilel (2006)

Turkije
Komedie / Drama

geregisseerd door Muharrem Gulmez en Sirri Süreyya Önder
met Cezmi Baskin, Özgü Namal en Umut Kurt

Zuid-Oost Turkije, 1982. Twee jaar na de militaire coup is de junta nog altijd aan de macht. Hun militaristische regels hebben een beklemmende impact op het dagelijks leven. Om te overleven vormt een aantal muzikanten een militaire band. De dochter van de bandleider, Gülendam, wordt echter verliefd op iemand uit een verzetsgroep en belandt in het verzet. Als de generaals van de junta naar de stad komen, bereiden zowel de militaire band als de verzetsgroep een warm onthaal voor.

Een leuke film met een goed onderwerp. Zeker de moeite waard om in de bios te zien. Ik heb veel gelachen, er zit ook een stukje drama in.. Van mij een 4

avatar van brainless

Ersial
brainless schreef:
zeer triest!!!!!

Weer iemand die probeert de Turkse filmindustrie zwart te maken. Ik neem je reactie niet serieus. Je gebruikersnaam zegt genoeg

Gaaf!! Echt een leuke film,mooi verhaal,gave acteurs/actrice..
Vooral Dilber Ay was tof, haar lied ook..
Zeker gaaaan!!

avatar van juba
brainless schreef:
zeer triest!!!!!

Volgens mij is het met sommige films zo dat het misschien wel cultuurafhankelijk is of je een film leuk vindt/waardeert of niet.
Ander gevoel voor humor bijvoorbeeld.

Bollywood b.v. is niet aan mij besteed.
Ook die stille Chinese filmhuisgevallen die door sommigen de hemel in worden geprezen is niet mijn smaak.

M.a.w. wees eens wat genuanceerder....