The Darkroom (2006)

Horror / Thriller

geregisseerd door Michael Hurst (I)
met Reed Diamond, Greg Grunberg en Lucy Lawless

Op een dag beginnen er bij een patiënt met geheugenverlies herrinneringen op te komen van zijn vroegere leven. Jarenlang zat hij opgesloten in een psychiatrische inrichting, totdat hij slaagde daaruit te ontsnappen. Na zijn ontsnapping ontmoette hij een tiener, en beide proberen de stukken van zijn vroegere leven bijeen te verzamelen. Langzaam begint hij te beseffen dat hij in groot gevaar verkeert.

Jongens, even ter verduidelijking vanwege de titel: de film speelt zich af in een psyciatrische inrichting! Het is maar dat je het weet...

Vermakelijk en een verrassend eind.

Jammer om te zien hoe een zeer interessant script/verhaal omzeep wordt geholpen door een chabby uitvoering: b-acteurs + slechte cameravoering. Toch nog 2*

Toffe B-film die mij van begin tot eind boeide. Goede muziek en prima beelden.
Reed Diamond heeft hier de uitstraling als van Ryan Gosling in Drive of Paddy Considine in Dead Man's Shoes, een stoere zwijgzame loner.
Een geweldig verhaal, goed opgebouwd én uitgebeeld, spannend en mysterieus.
Voor mij een uitstekende horror annex psychothriller.