Unfinished Sky (2007)

Australië / Nederland
Drama / Romantiek

geregisseerd door Peter Duncan
met William McInnes en Monic Hendrickx

Unfinished Sky vertelt het verhaal van de Australische boer John die zich ontfermt over de Afghaanse immigrante Tameena. De vrouw is gevlucht uit het bordeel waar ze mishandeld werd. Na een lange tocht komt Tameena aan op de boerderij John. John, die sinds de dood van zijn vrouw een eenzaam leven lijdt, neemt de gewonde vrouw in huis. Ondanks het feit dat de twee elkaars taal niet spreken, bloeit de liefde tussen beiden op.

avatar van Leo1954
Heel anders dan de Poolse bruid, één van de weinige Nederlandse films die ik de moeite waard vind. Die film blonk uit door zijn ingetogenheid, dat was bij deze niet het geval. Maar wel veel spannender, enfin niet te vergelijken. dikke 3 1/2.

Mijn probleem bij deze film was dat ik de Poolse bruid al kende. Tsja, en ik snap dan niet zo goed waarom het nog eens in het Australisch over moet met in dit geval een Afghaanse bruid. En dan ook zelfs weer een Monique Hendrickx.
Net als de Poolse bruid is dit ook geen slechte film, maar ja ik vind één film meer dan genoeg.
Verder vond ik wel dat de vrouw in deze film zich in mijn ogen niet echt geloofwaardig gedroeg als een Afghaanse vrouw als het gaat om liefde en een relatie aangaan. Bij een Poolse vrouw was dat een stuk geloofwaardiger. Katholiek is toch anders als moslim wat dat betreft.
Verder begon ze als psychiatrisch patient maar was ze toch wel weer erg snel genezen tijdens de film.

avatar van predator
Prachtig acteerwerk van McInnes en Hendrickx. Ik vond alleen het einde afgeraffeld, dus een half puntje aftrek. Maar een mooie film over genegenheid tussen twee mensen.

avatar van krizziz
matige film !!!

in slaap gevallen

avatar van jikamajoja
Goede film over 2 eenzame mensen. Het einde gaat plots véél te snel en dat is jammer.

avatar van RuudC
De Poolse Bruid heb ik nog nooit gezien, maar ik vrees dat het grootste verschil de hoeveelheid seks is. Dat vond ik namelijk best prettig aan Unfinished Sky. De film heeft een prettige opbouw, onverwachte gebeurtenissen en een aantal mooie, soms lieflijke scenes. Het is heel vertederend om de twee hoofdpersonen naar elkaar toe te zien groeien. Groots is het niet, maar gewoon prettig. Het einde is inderdaad vrij plots. Daar hadden de makers rustig nog 10-15 minuten mogen rekken. Fijn dat er op de achtergrond nog enige spanning is die soms erg dichtbij komt. Unfinished Sky is een film waarin je makkelijk kan meeleven en uiteraard hoopt dat de twee iets moois opbouwen. Goed gedaan.