Glenn Gould: Hereafter (2005)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Bruno Monsaingeon
met Humphrey Burton en Glenn Gould

Deze documentaire bevat een verzameling audiovisuele documenten die een terugblik geven op het leven en werken van Glenn Gould. Hij werd op 25 september 1932 geboren in Canada. Zijn vader was amateur violist, terwijl zijn moeder piano en orgel speelde. Al op zijn derde bleek dat Gould talent had, en twee jaar later schreef hij al zijn eerste composities. Deze film vertelt zijn verhaal vanaf 1947 toen hij voor het eerst optrad voor publiek, totdat hij in 1964 afscheid nam, om zich te kunnen gaan concentreren op schrijven, componeren en dirigeren.