Saishû Heiki Kanojo (2005)

Alternatieve titel: The Last Love Song on This Little Planet

Japan
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Taikan Suga
met Aki Maeda, Kanji Tsuda en Miki Sakai

Een middelbare scholiere, Chise, is verliefd op Shuji, een arrogante atleet. Het kost Chise al haar moed om hem te vertellen wat ze voelt voor hem. Als ze het hem heeft verteld, krijgen ze een relatie, die sterker wordt als er oorlog uitbreekt in Japan. Chise heeft echter een heel duister geheim, die het leven van iedereen kan vernietigen.

Gebaseerd op Saikano, erg populaire animereeks. Heb er alleen niet zoveel vertrouwen in.

avatar van Dopke
Vond de serie wel aardig, maar de 4,1 op imdb voorspelt weinig goeds. Ben op zich wel benieuwd hoe zoiets zich naar een film vertaalt, maar voorlopig laat ik ‘m maar even links liggen denk ik.

Serie was inderdaad wel aardig.

De film neemt een beetje hetzelfde idee over. Een nogal vreemde mengeling van een romantisch eerste liefde verhaaltje tegen een achtergrond van oorlog en werelden die op het punt staan te vergaan. Het meisje blijkt dan ook nog eens het ultieme wapen te zijn. En wie zei dat elk verhaal al verteld was ?

Jammer vooral dat beide hoofdpersonages het er te karig vanaf brengen. Ze moeten de film dragen maar zijn daar helemaal niet toe in staat. Visueel enkele mooie scenes, maar over het algemeen ook niet op niveau. 't Zijn eigenlijk vooral weer de designs die de aandacht trekken, de actiescenes zien er verder ook nog wel aardig uit.

Blijft een boeiende mix, die ook hier gedeeltelijk werkt. Jammer dat de hoofdpersonages niet helemaal meewilden en het visueel wat karig was op de dramatische momenten.

Wisselvallige 2.5*

avatar van viewtiful
Ik vond deze enorm tegenvallen. Het verhaal gaat zo enorm langzaam en er komt gewoon geen eind aan. En ik had NIET die trailer moeten bekijken, want daar zie je gewoon alle actie dat ook in de film voorkomt. De actie die erin zat vond ik dan wel wel vet, vooral het begin en wat meer op het einde van de film. Ik vind deze lastig te beoordelen, aan de een kant is het een saaie film en visueel niet echt aandoenlijk, maar aan de andere kant is het idee wel interessant.
Ik raad deze film niet aan, er zijn veel betere films!