Mahiha Ashegh Mishavand (2006)

Alternatieve titel: The Fish Fall in Love

Iran
Drama / Romantiek

geregisseerd door Ali Rafie
met Golshifte Farahani, Reza Kianian en Roya Nonahali

Aziz, een man van middelbare leeftijd, keert na 22 jaar terug in zijn geboorteplaats. Hier wil hij zijn eigendommen en zijn familiehuis verkopen, voordat hij voorgoed vertrekt. In tegenstelling tot zijn verwachtingen is het huis volledig bewoond én herbergt het een restaurant met de naam Attieh. En laat dat nu dezelfde naam zijn als die van het meisje waar hij mee opgroeide en mee verloofd was vóór zijn verdwijning. Tooka, de dochter van Attieh, is niet van plan het huis, het restaurant en de bijbehorende vrouwengemeenschap op te geven. Ze besluit het heft in eigen hand te nemen.

Is vrijdag 20 november om 19:30 te zien in schiedam tijdens het suikerzoet filmfestival.