Because They're Young (1960)

geregisseerd door Paul Wendkos
met Dick Clark, Victoria Shaw en Tuesday Weld

Neil Hendry is de nieuwe middelbare schoolleraar in de stad, maar hij heeft nog niet afgerekend met de spoken van zijn verleden. Toch helpt zijn vriendelijke, losse stijl hem om zich vlug in te burgeren. Al gauw wint hij de harten van enkele leerlingen met problemen, maar hij staat ook op vriendschappelijke voet met de secretaris van de directeur. Hij slaagt erin hen zowel op privé- als op schoolvlak bij te staan, maar dezelfde kenmerken zorgen er tegelijkertijd ook voor dat hij op een slecht blaadje komt te staan bij de directeur. Deze kan het namelijk allerminst appreciëren dat leerlingen en leerkrachten zulk een goede vriendschappen onderhouden.

avatar van streeter
Ik had geen idee dat Dick Clark kon acteren - jammer dat hij niet meer films heeft gemaakt.