• 8.223.915 stemmen

Genre: Drama / Romantiek

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Veit Harlan

Met onder meer: Kristina Söderbaum, Carl Raddatz en Paul Klinger

IMDb beoordeling: 6,6 (177)

Oorspronkelijke taal: Duits

Over Immensee

Op Immensee is men niet zo blij dat Elizabeth (Kristina Söderbaum) verliefd is op Reinhart (Carl Raddatz), een knappe, charmante musicus. Maar dat probleem is opgelost wanneer Reinhart een beurs krijgt aangeboden voor een vervolgstudie en vervolgens zijn biezen pakt en naar Spanje vertrekt. Elizabeth wacht jarenlang tevergeefs op de terugkeer van haar grote liefde. Gedesillusioneerd trouwt zij uiteindelijk met Erich Jürgens (Paul Klinger), haar jeugdvriend.

avatar van Purmerend

Purmerend

Bedankt voor de mooie poster.

avatar van Bigjerry

Bigjerry

Door 'Die Goldene Stadt' ben ik toch wel een beetje gefascineerd geraakt door Kristina Söderbaum, de Zweeds/Duitse blondine, die een grote carriere had kunnen hebben maar net in de vekeerde tijd leefde. Ze viel min of meer ten prooi aan het nationaal-socialisme, zodat ze ook moest meedoen in kwalijke films als Jud Süss. Maar voor de rest, een zeer mooie actrice met een stel ogen die haast gaten in je kleren branden. En welke actrice uit het verleden heeft al zo vroeg in kleurenfilms kunnen spelen? Immensee vond ik wel een zit... je moet er echt voor gaan zitten, de videorelease heeft geen ondertitels, en door de ouderdom is het geluid ook niet meer zo joepie. Maar t is een mooi verhaal.