The Colony (1995)

Thriller

geregisseerd door Rob Hedden
met John Ritter, Mary Page Keller en Hal Linden

Vlak buiten een grote stad vol criminaliteit ligt The Colony, een geweldloze ommuurde wijk onder leiding van een zakenman, die een hoge levensstandaard garandeert. Rick Knowlton verhuist met zijn gezin naar deze wijk, maar ontdekt dat The Colony er heel alternatieve methoden op nahoudt om de samenleving in stand te houden.

avatar van Stephan
Irritante "ripoff" van het Stepford wives principe. Erger me sowieso aan films waarin de personages nog dommer zijn dan de makers.

avatar van narva77
Over "Stepford Wives-principe" gesproken; ik ben al een tijdje op zoek naar een (Canadese) TV-film die ook een soortgelijk plot heeft als die film. Iemand?

narva77 schreef:

Perfect Little Angels?

avatar van narva77
Yep, dat is em, bedankt! Misschien meer een "Disturbing Behaviour"-achtig plot, maar what the hell

avatar van Arturo
Slechte film, waardeloos geacteerd(vooral die dochter) en ja het enige positieve puntje is misschien die beelden(mooie huizen, moderne techniek)..

avatar van 606
het verhaal vond ik leuk maar de rest was van laag nivo.

1,5 ster

avatar van JerryL
606 schreef:
het verhaal vond ik leuk maar de rest was van laag nivo.

1,5 ster

Schijfje daarom Nivo i.p.v. Niveau? Sluit mij verder bij je mening aan.

JerryL schreef:

Schijfje daarom Nivo i.p.v. Niveau? Sluit mij verder bij je mening aan.

Schrijf jij daarom 'schijfje'??

avatar van Fran
Deze film vond ik ook niet zo heel bijzonder. Het sfeertje is ook heel klinisch. Het straalde allemaal niets uit en het werd ook nergens echt spannend.