The Run of the Country (1995)

Ierland / Verenigde Staten

geregisseerd door Peter Yates
met Albert Finney, Matt Keeslar en Victoria Smurfit

Na de dood van zijn moeder, loopt de 18-jarige Danny weg van zijn strenge vader. Met zijn beste vriend Prunty aan zijn zijde en de liefde van zijn leven, Annagh, aan zijn arm, lijkt zijn leventje perfect. Maar Danny's dromen vallen uiteen als Annagh zwanger raakt en Prunty dood gaat. Vernederd en kapotgemaakt door Annagh's familie, verliest Danny iedereen die hij lief heeft, inclusief zichzelf.

Die vrouw op de hoes heet Victoria Smurfit.

haha, hoe smurf je het.

avatar van narva77
Is dit die film waarin de ouders van Annagh Danny mishandelen en besmeuren met pek en veren?

avatar van host
Ik herinner me vooral de sfeer van de film en een aantal mooie en indringende scènes. Het verhaal op zich is niet zo bijzonder (coming-of-age), maar de details schetsen een mooi beeld van het leven aan de grens tussen Ierland en Noord-Ierland.

De film is zover ik weet (nog) niet op DVD verschenen...