• 8.352.022 stemmen

The Run of the Country (1995)

Drama | 109 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Ierland / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Peter Yates

Met onder meer: Albert Finney, Matt Keeslar en Victoria Smurfit

IMDb beoordeling: 6,3 (422)

Plot The Run of the Country

"An unforgettable romance"

Na de dood van zijn moeder, loopt de 18-jarige Danny weg van zijn strenge vader. Met zijn beste vriend Prunty aan zijn zijde en de liefde van zijn leven, Annagh, aan zijn arm, lijkt zijn leventje perfect. Maar Danny's dromen vallen uiteen als Annagh zwanger raakt en Prunty dood gaat. Vernederd en kapotgemaakt door Annagh's familie, verliest Danny iedereen die hij lief heeft, inclusief zichzelf.

image

avatar van EmDee

EmDee

Die vrouw op de hoes heet Victoria Smurfit.

haha, hoe smurf je het.

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Is dit die film waarin de ouders van Annagh Danny mishandelen en besmeuren met pek en veren?

avatar van host

host

Ik herinner me vooral de sfeer van de film en een aantal mooie en indringende scènes. Het verhaal op zich is niet zo bijzonder (coming-of-age), maar de details schetsen een mooi beeld van het leven aan de grens tussen Ierland en Noord-Ierland.

De film is zover ik weet (nog) niet op DVD verschenen...