Blackbeard: Terror at Sea (2006)

Alternatieve titel: Blackbeard, Terreur op Zee

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Richard Dale en Tilman Remme
met James Purefoy, James Hillier en Jimmy Akingbola

De Caraïben in 1717. De Britten en de Fransen beheersen de wereld. Maar op zee worden hun schepen bedreigd door nog een derde, minder officiële maar formidabele tegenstander: de piraterij. In een taverne op de Bahama's zijn een aantal piratenkapiteins samengekomen, op zoek naar het laatste nieuws over de scheepvaart in de regio. De meest beruchte onder hen is Edward Teach, ook bekend als Blackbeard.

avatar van speedy23
Werd pas op Canvas in twee delen uitgezonden.

Redelijk docudrama dat heel goed de geschiedkundige feiten respecteert, maar ook enigszins te 'geromatiseerd' overkomt om van 'Blackbeard' een echte boeman te maken.
Maar wel heel leuk om eens kennis te maken met een paar van de 'echte' Pirates of the Caribbean.

Redelijk juiste biografie over 'Zwartbaard'

speedy23 schreef:
Werd pas op Canvas in twee delen uitgezonden.

Redelijk juiste biografie over 'Zwartbaard'
Vond het ook wel een redelijk geslaagde prent met saaie momenten maar ook het leuke eindgevecht! wel even mijn twijfels uitdrukken over het feit van de dood van Blackbeard: met 20 sabelwonden en 5 schoten,

avatar van Bombong
Matige en weinig meeslepende piratenfilm. De keuze om de film te voorzien van een brallerige voice-over door een van de piraten is ook geen gelukkige. De andere Blackbeard-verfilming uit hetzelfde jaar is veel beter, niet in de laatste plaats door de titelrol van Angus Macfadyen in die film. James Purefoy die de piratenkapitein in Blackbeard: terror at sea speelt, begint gedurende de film steeds meer op de lachspieren te werken en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn in dit type film.