Tycus (1998)

Actie / Drama

geregisseerd door John Putch
met Dennis Hopper, Peter Onorati en Todd Allen

Journalist Jake Lowe stelt een onderzoek in naar een bedrijf dat miljarden dollars pompt in een verdacht project. Snel komt hij erachter dat men bezig is met het bouwen van een stad in een berg, een metropool die bescherming moet bieden aan een select groepje mensen. Astronoom Peter Crawford ontdekte dat er een reusachtige meteoriet regelrecht op de maan afstevent en dat deze knal het leven op aarde volledig uit evenwicht zal brengen. Crawford vreest zelfs voor het einde van de wereld door aardbevingen, vulkaanuitbarstingen en helse oceaanstormen.

Vreselijk slechte film.
Een komeet, zo groot als Texas, komt op de Aarde afgestormd. Dennis Hopper weet het al jaaaaaren en bouwt een ondergrondse stad om de mensheid te doen overleven.
Wat grappig is, is dat ALLE andere mensen dat slechts weten als ze de komeet met het blote oog kunnen zien. Wat een onzin !
En verder : oerslechte bijrollen en dito acteerprestaties, special effects om je te bescheuren.
Kortom : een blunder van formaat

* 1 op 5 *

Haha, hoeveel km diep wil hij die stad dan bouwen?

avatar van Fardune
Idd een vreselijk onlogisch verhaal en nogal amateuristisch gemaakt. Alsof je naar een jaren 50 film aan het kijken bent. Het is jammer dat Dennis Hopper zich voor dit soort films leent want hij steekt nogal af tegen de bedroevende cast, met name de hoofdpersoon zet een tenenkrommende prestatie neer...

Bantavoer
Had toch wat meer verwacht van deze film. Leek wel of ik naar een jeugdfilm of tv-film zat te kijken. Acteren was prima, special effects, tja, waren die er wel? Verhaal, leuk gevonden, maar of dat ook haalbaar is? In ieder geval, het dvd-hoesje zag er spectaculairder uit dan de film zelf.