Ne Goryuy (1969)

Sovjet-Unie
Komedie / Drama

geregisseerd door Georgiy Daneliya
met Sergo Zaqariadze, Vakhtang Kikabidze en Sofiko Chiaureli

Speelt zich af in het oosten van Georgië. Daar woont de vrijgezelle arts, Benjamen Glonti bij het gezin van zijn zuster, Sopiko en haar man, de nietsnut Luka. De avonturen van Benjamin en Luka zorgen voor de heel veel hilarische momenten. Die wil de hoogzwangere Sopiko niet accepteren. Maar Benjamin heeft overal lak aan. Hij is een vrije en trotse man. Totdat iemand hem dwingt zichzelf te vernederen.

avatar van xgogax
Ieder jaar rond deze tijd probeer ik deze film te zien , en hij blijft tijdloos . Volgens mij heb ik hem inmiddels maar liefst tien keer gezien . Wat mij betreft is deze Georgische klassieker de beste film van Daneliya . Deze film is natuurlijk ook oneindig veel beter dan de Franse versie !

***** / *****