• 10.595 nieuwsartikelen
  • 8.968.373 stemmen

Suiyô Puremia: Sekai Saikyô J Horâ SP Nihon no Kowai Yoru (2004)

Horror | 82 minuten

Genre: Horror

Alternatieve titel: Dark Tales of Japan

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Yoshihiro Nakamura, Masayuki Ochiai, Takashi Shimizu, Kôji Shiraishi en Norio Tsuruta

Met onder meer: Shôzô Endô, Yoshinori Okada en Anri Sugihara

IMDb beoordeling: 5,8 (587)

Gesproken taal: Japans

Plot Suiyô Puremia: Sekai Saikyô J Horâ SP Nihon no Kowai Yoru

"Five of Japan's best horror directors race to reach the outer limits of fear..."

De film bevat vijf korte verhalen uit Japan. In 'The Spiderwoman' komt een monsterlijke spinnenvrouw tot leven. In 'Crevices' zitten er boosaardige scheuren in de muren van een appartement. Het derde filmpje heet 'The Sacrifice' en volgt het verhaal van een geheimzinnige stalker. In 'Blonde Kwaidan' wordt een speciaal boek gelezen en zo een andere wereld geopend. En tot slot ontmoet een man drie mysterieuze geesten in een lift in 'Presentiment'.

logo tmdbimage

Old Lady in Kimono (story "Kowai hanashi, kikitai desu ka?")

Yamazaki (story "Spiderwoman")

Hasegawa (story "Spiderwoman")

Tomoko (story "Spiderwoman")

Akemi (story "Spiderwoman")

Akemi's classmate (story "Spiderwoman")

Kodera (story "Sukima")

Mayu Ooki (story "Sacrifice")

avatar van FillumGek

FillumGek

Deze had ik gekocht nadat ik een paar redelijke recensies had gelezen. Eigenlijk zijn 2 van de 5 filmpjes echt de moeite waard en dat zijn Presentiment en The Spiderwoman. Beide vrij spannend en gewoon leuk verfilmd. Crevices vond ik erg apart, maar miste toch wat spanning. De overige twee filmpjes vond ik niks aan.

avatar van Linn

Linn

Totaal geen spanning, ontzettend saaie verhalen. Ik heb wel wat duisterdere verhalen uit Japan gezien als dit. Dit is drie keer niks 0,5*

avatar van Dopke

Dopke

Deel van Takashi Shimizu ook niet de moeite waard? Hoop stiekem op iets in het verlengde van Marebito

avatar van Linn

Linn

Nee absoluut niet, je zult erg teleurgesteld zijn als je dit kijkt ben ik bang

avatar van Miss M

Miss M

ik vond het wel leuk ik geef het in totaal 2,5*

avatar van Jessu123

Jessu123

das kayako die vrouw uit de grudge

avatar van Robsiej

Robsiej

Ik heb mijn DVD-exemplaar vandaag binnen gekregen. Had al een paar filmpjes eerder gezien, o.a. Spiderwoman en Crevices, and die leken mij best leuk toe. Dus ik vanmiddag kijken, en Spiderwoman en Crevices vind ik de besten. De andere twee, Nlonde Kwaidan en Presentiment vind ik zelf wat minder. De korte verhaaltjes met de bus dame vind ik zelf wel een leuke afwisseling.

avatar van Lord Flashheart

Lord Flashheart

Deze lag als ex-rental op de markt in de Amsterdamse Pijp, maar de € 3,00 die ik ervoor betaald heb is het best waard.

- Het eerste verhaaltje (The Spiderwoman) is ouderwets griezelen. Het degelijke monster en het standaard verhaaltje zijn misschien cliché, vervelen doen ze echter niet. 3***

- Deel twee (Crevices) is wat luguberder van opzet, maar duurt helaas niet zo lang. Het enige deel met een beetje redelijke schrikeffecten en een origineel verhaal. Voor mij de beste. 3,5*

- Vertelling drie (The Sacrifice) was een saaie bedoening. Te voorspelbaar, niet spannend en ook visueel oninteressant. Minste van de vijf. 2**

- Deel vier (Blonde Kwaidan) is een gemiste kans. Idee was goed, helaas de uitwerking uiterst belabberd. Erg afgeraffeld einde. 2,5*

- Het vijfde verhaaltje tot slot (Presentiment) was weer erg voorspelbaar en duurde ook te lang, maar kon in tegenstelling tot deel drie wél interessant blijven. 2,5*

De tussenstukjes met het vrouwtje in de bus zijn minder vervelend als bij soortgelijke horror short-story DVD's, maar duren simpelweg te lang. Die tijd hadden ze beter in de filmpjes zelf kunnen steken. Gemiddeld 3***.

avatar van maxo922

maxo922

opzich wel aardig, verschilt van goed naar slecht.

-The spiderwoman was wel oké, weliswaar zag het er nep uit maar het was wel een redelijk spannend filmpje. * 3,5

-Crevices, ik denk wel de spannendste van de vijf erg mysterieus. de kleine ruimte maakt het spannend en het eind was best griezelig. * 3,5

-The sacrifire was de saaiste, er gebeurde weinig spannends en het plot was echt te verpest. * 1,5

-Blonde kwaidan was ook heel apart ( maar dan op de negatieve manier) er gebeurde bijna niks spannends, en het verhaal sloeg werkelijk nergens op. * 2,0

-Presentiment was ook wel aardig, erg voorspelbaar maar toch spannend. mooi plot, dit was dan ook de enige met een moraal. * 3,0

gemiddeld: *2,7 dus eigenlijk * 2,5 maar door die stukjes met die mensen in die bus *3,0

* 3,0

avatar van Cyberator

Cyberator

Enkel 'Crevices' was goed. Bij de rest viel ik in slaap.

Hoewel met die blonde vrouwen lachwekkend was

Onderhond

• 11942 stemmen

Vermakelijk.

1. The Spiderwoman is wel geinig. Niet echt wat ik verwacht had, lijkt meer op de Japanse mutanten-horror dan op de langharige geesten. Echt geweldig is het niet, maar best vlot en grappig uitgevoerd.

2. Crevices: vond ik één van de mindere. Echt wel doorsnee. Doet helemaal niks buiten het bekende geesten gegeven. Wat handjes enzo die tevoorschijn komen. Saai en mak, vooral omdat deze film teert op schrikmomenten die al lang niet meer werken.

3. Sacrifice is iets beter maar wat te droog. Meer een licht occult vertelseltje dan een filmpje wat in deze omnibus thuishoort. Verveelt niet, gelukkig ook allemaal lekker kort, maar had er van mij gewoon uitgemogen.

4. Blonde Kwaidan vond ik één van de betere. De kortste ook geloof ik, en da's maar best ook want meer dan een practical joke is het ook niet. Doet in dat opzicht wat denken aan de Shutter-crew filmpjes in Phobia. Grappig, althans ik kon er wel om lachen.

5. Presentiment is uiteindelijk het beste van de 5. Stijlvol gefilmd en erg sfeervol. Erg opvallend dat dit van Ochiai komt, de enige waarvan ik nog niks gezien had. Verslaat de genrespros aardig op hun eigen terrein.

Al bij al een vermakelijke omnibus, zeker met de tussenstukjes (leuke bijrolletjes ook voor ugly guy en Ishii-eyebrow!). Groots en/of origineel is het zeker niet, maar op zich toch verrassend dat het niet vijf keer dezelfde horrortruc is die bovengehaald wordt.

avatar van Phantasm

Phantasm

Gaap, gaap, gaap wat een waardeloze troep, hoe bedenk je dit, het wordt horror genoemd, hoezo horror?????

avatar van james_cameron

james_cameron

Middelmatig horrorwerkje bestaande uit een vijftal korte films binnen een flauwe raamvertelling. Veel heeft het allemaal niet om het lijf, al weten de makers sporadisch wel een eng en vervreemdend sfeertje te realiseren. Het is echter niet genoeg om dit te doen uitsteken boven het maaiveld.