Suiyô Puremia: Sekai Saikyô J Horâ SP Nihon no Kowai Yoru (2004)
Genre: Horror
Speelduur: 82 minuten
Alternatieve titel: Dark Tales of Japan
Oorsprong:
Japan
Geregisseerd door: Yoshihiro Nakamura, Masayuki Ochiai, Takashi Shimizu, Kôji Shiraishi en Norio Tsuruta
Met onder meer: Shôzô Endô, Yoshinori Okada en Anri Sugihara
IMDb beoordeling: 5,8 (591)
Gesproken taal: Japans
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Suiyô Puremia: Sekai Saikyô J Horâ SP Nihon no Kowai Yoru
"Five of Japan's best horror directors race to reach the outer limits of fear..."
De film bevat vijf korte verhalen uit Japan. In 'The Spiderwoman' komt een monsterlijke spinnenvrouw tot leven. In 'Crevices' zitten er boosaardige scheuren in de muren van een appartement. Het derde filmpje heet 'The Sacrifice' en volgt het verhaal van een geheimzinnige stalker. In 'Blonde Kwaidan' wordt een speciaal boek gelezen en zo een andere wereld geopend. En tot slot ontmoet een man drie mysterieuze geesten in een lift in 'Presentiment'.
Externe links
Acteurs en actrices
Old Lady in Kimono (story "Kowai hanashi, kikitai desu ka?")
Yamazaki (story "Spiderwoman")
Hasegawa (story "Spiderwoman")
Tomoko (story "Spiderwoman")
Akemi (story "Spiderwoman")
Akemi's classmate (story "Spiderwoman")
Kodera (story "Sukima")
Shimizu
Mayu Ooki (story "Sacrifice")
Video's en trailers
Reviews & comments
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3131 stemmen
Deze had ik gekocht nadat ik een paar redelijke recensies had gelezen. Eigenlijk zijn 2 van de 5 filmpjes echt de moeite waard en dat zijn Presentiment en The Spiderwoman. Beide vrij spannend en gewoon leuk verfilmd. Crevices vond ik erg apart, maar miste toch wat spanning. De overige twee filmpjes vond ik niks aan.
2.5*
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Totaal geen spanning, ontzettend saaie verhalen. Ik heb wel wat duisterdere verhalen uit Japan gezien als dit. Dit is drie keer niks 0,5*
Dopke
-
- 695 berichten
- 8913 stemmen
Deel van Takashi Shimizu ook niet de moeite waard? Hoop stiekem op iets in het verlengde van Marebito
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Nee absoluut niet, je zult erg teleurgesteld zijn als je dit kijkt ben ik bang
Robsiej
-
- 22 berichten
- 51 stemmen
Ik heb mijn DVD-exemplaar vandaag binnen gekregen. Had al een paar filmpjes eerder gezien, o.a. Spiderwoman en Crevices, and die leken mij best leuk toe. Dus ik vanmiddag kijken, en Spiderwoman en Crevices vind ik de besten. De andere twee, Nlonde Kwaidan en Presentiment vind ik zelf wat minder. De korte verhaaltjes met de bus dame vind ik zelf wel een leuke afwisseling.
3*
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2368 stemmen
Deze lag als ex-rental op de markt in de Amsterdamse Pijp, maar de € 3,00 die ik ervoor betaald heb is het best waard.
- Het eerste verhaaltje (The Spiderwoman) is ouderwets griezelen. Het degelijke monster en het standaard verhaaltje zijn misschien cliché, vervelen doen ze echter niet. 3***
- Deel twee (Crevices) is wat luguberder van opzet, maar duurt helaas niet zo lang. Het enige deel met een beetje redelijke schrikeffecten en een origineel verhaal. Voor mij de beste. 3,5*
- Vertelling drie (The Sacrifice) was een saaie bedoening. Te voorspelbaar, niet spannend en ook visueel oninteressant. Minste van de vijf. 2**
- Deel vier (Blonde Kwaidan) is een gemiste kans. Idee was goed, helaas de uitwerking uiterst belabberd. Erg afgeraffeld einde. 2,5*
- Het vijfde verhaaltje tot slot (Presentiment) was weer erg voorspelbaar en duurde ook te lang, maar kon in tegenstelling tot deel drie wél interessant blijven. 2,5*
De tussenstukjes met het vrouwtje in de bus zijn minder vervelend als bij soortgelijke horror short-story DVD's, maar duren simpelweg te lang. Die tijd hadden ze beter in de filmpjes zelf kunnen steken. Gemiddeld 3***.
maxo922
-
- 691 berichten
- 628 stemmen
opzich wel aardig, verschilt van goed naar slecht.
-The spiderwoman was wel oké, weliswaar zag het er nep uit maar het was wel een redelijk spannend filmpje. * 3,5
-Crevices, ik denk wel de spannendste van de vijf erg mysterieus. de kleine ruimte maakt het spannend en het eind was best griezelig. * 3,5
-The sacrifire was de saaiste, er gebeurde weinig spannends en het plot was echt te verpest. * 1,5
-Blonde kwaidan was ook heel apart ( maar dan op de negatieve manier) er gebeurde bijna niks spannends, en het verhaal sloeg werkelijk nergens op. * 2,0
-Presentiment was ook wel aardig, erg voorspelbaar maar toch spannend. mooi plot, dit was dan ook de enige met een moraal. * 3,0
gemiddeld: *2,7 dus eigenlijk * 2,5 maar door die stukjes met die mensen in die bus *3,0
* 3,0
Cyberator
-
- 214 berichten
- 253 stemmen
Enkel 'Crevices' was goed. Bij de rest viel ik in slaap.
Hoewel met die blonde vrouwen lachwekkend was
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Vermakelijk.
1. The Spiderwoman is wel geinig. Niet echt wat ik verwacht had, lijkt meer op de Japanse mutanten-horror dan op de langharige geesten. Echt geweldig is het niet, maar best vlot en grappig uitgevoerd.
2. Crevices: vond ik één van de mindere. Echt wel doorsnee. Doet helemaal niks buiten het bekende geesten gegeven. Wat handjes enzo die tevoorschijn komen. Saai en mak, vooral omdat deze film teert op schrikmomenten die al lang niet meer werken.
3. Sacrifice is iets beter maar wat te droog. Meer een licht occult vertelseltje dan een filmpje wat in deze omnibus thuishoort. Verveelt niet, gelukkig ook allemaal lekker kort, maar had er van mij gewoon uitgemogen.
4. Blonde Kwaidan vond ik één van de betere. De kortste ook geloof ik, en da's maar best ook want meer dan een practical joke is het ook niet. Doet in dat opzicht wat denken aan de Shutter-crew filmpjes in Phobia. Grappig, althans ik kon er wel om lachen.
5. Presentiment is uiteindelijk het beste van de 5. Stijlvol gefilmd en erg sfeervol. Erg opvallend dat dit van Ochiai komt, de enige waarvan ik nog niks gezien had. Verslaat de genrespros aardig op hun eigen terrein.
Al bij al een vermakelijke omnibus, zeker met de tussenstukjes (leuke bijrolletjes ook voor ugly guy en Ishii-eyebrow!). Groots en/of origineel is het zeker niet, maar op zich toch verrassend dat het niet vijf keer dezelfde horrortruc is die bovengehaald wordt.
3.0*
Phantasm
-
- 6686 berichten
- 6613 stemmen
Gaap, gaap, gaap wat een waardeloze troep, hoe bedenk je dit, het wordt horror genoemd, hoezo horror?????
james_cameron
-
- 5971 berichten
- 9108 stemmen
Middelmatig horrorwerkje bestaande uit een vijftal korte films binnen een flauwe raamvertelling. Veel heeft het allemaal niet om het lijf, al weten de makers sporadisch wel een eng en vervreemdend sfeertje te realiseren. Het is echter niet genoeg om dit te doen uitsteken boven het maaiveld.
Het laatste nieuws
Rebel Wilson doet boekje open over wangedrag 'Borat'-acteur Sacha Baron Cohen, Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer | MovieMeter Recap
'Red Oaks' op Prime Video snijdt serieuze onderwerpen aan met veel humor: 'Dit verdient een cultstatus'
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Eerste trailer uitgebracht van nieuw seizoen 'Mayor of Kingstown' met Jeremy Renner die is teruggekeerd na zijn heftige ongeluk
Bekijk ook
Mon Seung
Horror / Thriller, 2006
25 reacties
4 Inyong Shiktak
Drama / Horror, 2003
17 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.