Pollyanna (1920)

Familie / Drama

geregisseerd door Paul Powell
met Mary Pickford, Wharton James en Katherine Griffith

Wanneer Pollyanna een weesmeisje wordt, moet ze leven bij haar tante Polly in een andere stad. Net zoals veel andere mensen uit de stad, is haar tante een chagerijnig mens met een kort lontje. Pollyanna probeert iedereen vervolgens vrolijker te maken met haar eeuwige optimisme.

avatar van matthijs_013
Ik vond hem lichtelijk tegenvallen. Lijkt net een remake van Rebecca on Sunnybrook Farm. Hij was natuurlijk wel vermakelijk, typische Pickford film, maar niks wat ik niet eerder heb gezien.

*2,5

avatar van movie acteurs
Braaf maar toch leuk filmpje. Het verhaaltje is goed uitgewerkt. En het korte speelduur was gelukkig niet te lang, dit was ook een redding van de film. De film ad een leuke sfeer en het merendeel van de cast speelt charmant. Van mij krijgt het een 3,5.

avatar van alexspyforever
Ik zag hierin wel elementen terug van Rebecca on Sunnybrook Farm. Maar waar Rebecca naar het einde beduidend minder interessant wordt, vind ik deze veel consistenter in charme en drama. Door de korte speelduur heeft de film een goed tempo en blijft bij de les. Ik heb het boek niet gelezen maar wel de film met Hayley Mills en ik zie dat het grotendeels hetzelfde is.