Rebecca of Sunnybrook Farm (1917)

Komedie / Drama

geregisseerd door Marshall Neilan
met Mary Pickford, Eugene O'Brien en Helen Jerome Eddy

Nadat haar ouders in financiële problemen komen, moet Rebecca bij haar twee harteloze, gemene tantes wonen. Ze waarderen haar enthousiasme en energie niet en zijn ook niet blij dat ze er is. In de tussentijd heeft Rebecca het moeilijk nieuwe vrienden te maken en aan de hoge verwachtingen van haar tantes te voldoen.

avatar van matthijs_013
Pickford schitterde. Deze rol was echt gemaakt voor haar. Interessante feelgoodfilm, die later toch minder ging interesseren.

avatar van alexspyforever
Ik ben het wel eens met matthijs_013. Dit was een aangename film waarin Pickford bij momenten de gekke doos mocht uithangen, hetgeen ze ook met verve doet. ook hier weer een lekker tempo. Verhaal deed me een beetje denken aan Pollyanna (waarvan ik de Pickford versie dus nog moet zien). film werd wel beduidend minder interessant na de mislukte weglooppoging van Rebecca..