Parijs: Een Lang Jaar (2016)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Paul Cohen

De hele wereld reageerde vol afschuw op de aanslagen in Parijs in 2015. In diverse landen werd steun betuigd door grote bouwwerken in de kleuren van de Franse vlag te verlichten en ook de sociale media werden gedomineerd door deze kleuren. Hoewel de Parijzenaren door de gebeurtenissen zwaar waren aangedaan, lieten zij zich niet binnen houden. Meer dan een miljoen mensen gingen de straat op en veranderden het Place de la République in een openbare rouwplaats. Deze film volgt een aantal Parijzenaren, onder wie oud-burgemeester Bertrand Delanoë, in de loop van dat bewogen jaar.

avatar van Donkerwoud
Na een kwartier afgezet. Volstrekt oninteressante 'sfeerschets' van het woelige jaar 2015.