David and Lisa (1998)

geregisseerd door Lloyd Kramer
met Sidney Poitier, Lukas Haas en Brittany Murphy

David heeft een aanraakfobie waarvoor hij onder behandeling zit in een inrichting. Daar ontmoet hij de schizofrene Lisa en er bloeit iets moois op tussen de twee. Remake van de gelijknamige film uit 1962.

avatar van Ralfke
Ik heb deze film vanmiddag op BBC2 gezien en ik vond het best een aangrijpende film. Natuurlijk weet iedereen hoe de film zal eindigen, maar er zitten toch best een flink aantal aangrijpende scenes in. Ik heb het origineel uit 1962 nooit gezien, dus kan ook niet vergelijken, maar in deze versie ('98) werd in ieder geval heel erg goed geacteerd. Het is wel een echte TV-film.

avatar van narva77
Mooie tv-film met goed acterende Lucas Haas en vooral Brittany Murphy.
Leuk dat je een plaatje hebt gevonden

neo (crew)
ik vond ook de muziek van beltrami prachtig en wat een goed acteerwerk.
3 sterren

avatar van Ralfke
Ja, dat plaatje vinden viel nog niet meer. Het origineel schijnt trouwens echt een klassieker te zijn! Ik denk dat ik de DVD maar eens aanschaf.

avatar van narva77
Weer op TV? Voor al die zeurkousen die vinden dat er teveel van die 'inrichtingenfilms' zijn; kijken die hap

Matig tv filmpje. Aardig acteerwerk. Niet bijzonder. 2* (orgineel lijkt me leuker. Is volgens mij wel een klasieker)

avatar van Tun-89
hele interessante tv-film.
eens gezien en boeide me wel.

en een goed acterende Brittany Murphy natuurlijk.

Origineel beter!
Deze versie..mwah..not impressed.

avatar van xenne
deze tv film is vooral de moeite door de aanwezigheid van Brittany Murphy, je kan niet anders dan smelten. I see a girl... who looks like a pearl